28.01.2019

СТАН РОБОТИ ПРОКУРАТУРИ З РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ У 2018 РОЦІ

    

Право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з гарантій дотримання прав і свобод громадян. Тому питання організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів є важливим напрямом діяльності органів прокуратури Херсонської області.
Так, упродовж січня – грудня 2018 року до органів прокуратури Херсонської області надійшло більше 8 тисяч звернень громадян.
Із вирішених звернень 207 надійшло від народних депутатів України, звернення цієї категорії не задовольнялися.
Найбільше скарг надходило з питань досудового розслідування (55,9% від вирішених). Незначною була кількість звернень з представництва громадян та держави в суді (2, 7 % ), нагляду за додержанням кримінально-виконавчого законодавства – 2,9%, про права дітей – 0,5% та з інших питань.
Близько 2 тисяч скарг стосувались питань, що не належить до компетенції органів прокуратури, тож їх відповідно до чинного законодавства надіслано для вирішення за належністю. За вказаними зверненнями заявникам роз’яснено повноваження органів прокуратури та право на захист порушених прав у судовому порядку.
 Крім того, в органах прокуратури Херсонської області приймаються усні звернення за допомогою засобів телефонного зв’язку ( т.(0552) 49-61-55), Письмове звернення також може бути надіслане з використанням спеціально визначеної електронної адреси - zvern@pho.gov.ua.
 У 2018 році до органів прокуратури Херсонської області  надійшло 160  електронних звернень. На телефон «гарячої лінії» надійшло 114.
Разом з тим, значна категорія громадян надсилає на електронну пошту кореспонденцію, яка за змістом не відповідає вимогами  Закону України «Про звернення громадян». Окрім того, одні і ті ж заявники, зловживаючи спрощеною процедурою подачі звернень, надсилають їх значну кількість з питань, що віднесено до повноважень інших органів. На цій підставі 22 таких звернення скеровано до інших органів, а 17– залишено без розгляду або повернуто заявникам з відповідним роз’ясненням.
Відповідно до ст.22 вказаного Закону у прокуратурі області розроблено Порядок та Графік прийому громадян. Прийом громадян здійснюється відділом  організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів щодня, організовуються прийоми прокурора області, його першого заступника та заступників, начальників управлінь та відділів, прокурорів відділів апарату прокуратури області. 
Упродовж 2018 року на особистий прийом до органів прокуратури звернулось 2 835 громадян. 
Прокурором області приділено належну увагу прийому громадян за місцем роботи та мешкання.
Виїзди в населенні пункти здійснюються з урахуванням стану законності, про їх проведення наперед оголошується через друковані засоби масової інформації та інтернет.  
Робота за вказаним напрямом триває.

Автор: Прес-служба прокуратури Херсонської області
кількість переглядів: 81